fbpx

Ať už jste oční optik, optometrista, či majitel oční optiky, jistě máte často pocit, že nemáte na nic dost času. Vedení firmy, komunikace s úřady a pojišťovnami, zaměstnanecké vztahy a samozřejmě Vaši zákazníci. Kde na to všechno vzít čas a ještě se věnovat vlastním koníčkům a rodině ? A kde je marketing ? Kde vzít čas na to co je pro mou firmu tolik důležité ?

V zásadě máte 4 možnosti

ignorovat marketing úplně, zadávat určité marketingové úkoly svým zaměstnancům, pracovat více hodin, nebo řešit marketingové záležitosti externě. Očividně ho nemůžete ignorovat, ale mnoho majitelů váhá s outsourcingem. Je těžké vzdát se toho, co vnímáte jako kontrolu. Nechcete, aby to bylo neosobní.

Jak se v tomto článku dozvíte, existuje několik dobrých důvodů pro outsourcing marketingu a několik způsobů jak z něj můžete těžit.


Co je vlastně outsourcing ?

Outsourcing [autsorsing] (angl. out, vně, a source, zdroj) znamená, že firma vyčlení různé  podpůrné a vedlejší činnosti a svěří je smluvně jiné společnosti, čili subkontraktorovi specializovanému na příslušnou činnost.


Důvody pro outsourcing marketingu

Není běžné outsourcovat postupy oční péče, ale outsourcing marketingu také není běžný. Je zde však stále větší potřeba to takto řešit a špičkoví oční optici to využívají. Váháte-li stále, existují tři dobré důvody pro outsourcing marketingu:

Nedostatek času

Jak bylo uvedeno výše, pravděpodobně nemáte dostatek času na běžné věci spojené s provozem vaší praxe, natož pak na marketing. Pokud řeší marketing někdo z vašich zaměstnanců, zjevně někde musí ošidit svou běžnou práci. Outsourcing však uvolňuje čas.

Nedostatek odborných znalostí a zkušeností 

Pokud nemáte nějaké marketingové zázemí, nebo vzdělání, pravděpodobně nejste marketingový odborník. Znáte osvědčené postupy pro plánování příspěvků na sociálních médiích, optimalizaci webových stránek pro SEO a psaní poutavých blogových příspěvků? Pokud ne vy, nebo vaši zaměstnanci, budete muset projít časově náročným školením, nebo rizikem použití neefektivních marketingových technik.

Nedostatek rozpočtu

Abyste mohli ze svého marketingového úsilí opravdu vytěžit maximum, potřebujete tým lidí, kteří se mu věnují. Vlastní marketingový tým není pro většinu očních optik reálný, dokonce i jeden zaměstnanec určený na marketing je velmi nákladný. Outsourcing má proto také finanční smysl.

To je jen několik důvodů proč je outsourcing marketingu prospěšný pro vaši oční optiku a toto řešení má také několik výhod.

Výhody Outsourcingu marketingu

Outsourcingem vašeho marketingu se všechny nedostatky promění v úspěchy, zejména pokud používáte marketingovou firmu, která se specializuje právě na optický marketing. Aniž byste se museli starat o marketingové aktivity, budete mít další sadu rukou, více času a zdrojů, které můžete věnovat důležitým oblastem vaší praxe. Správný marketingový specialista bude mít také odborné znalosti v oblasti optického marketingu a bude vědět, jaké osvědčené postupy fungují v optickém průmyslu a jak podporovat vaši praxi pomocí kvalitního a dobře cíleného obsahu, který je pravidelně zveřejňován na stránkách vašich sociálních médií.

Nemůžete si dovolit, aby marketing nebyl vaší prioritou, ale to neznamená, že to musíte udělat sami. Outsourcing marketingu vám může nakonec ušetřit čas, peníze a spoustu stresu.

Zdroj:  KRONHART, Diana, Jun 21, 2018, Why Optometrists Should Think About Outsourcing Marketing, Hoya Knowledge Hub