fbpx

Jestli bude pro naši dobu něco opravdu zásadního a charakteristického, pak to bude zcela jistě nástup a hlavně vzestup všech platforem sociálních médií. Například Facebook, společnost, která byla založena před 12 lety v roce 2004, má nyní téměř 1,6 miliardy uživatelů . Sociální média se staly nesmírně důležitými komunikačními kanály.

Pokud jde o služby v oboru oční péče, je pro získání, udržení a vzdělávání pacientů nezbytná silná přítomnost na sociálních médiích. Je to nejlepší postup pro všechny špičkové odborníky v péči o oči. Přesto mnoho odborníků oční péče v dnešní době nevyužívá sociální média ke komunikaci se svými pacienty. Proč? Stále se spoléhají na staré marketingové techniky a nepřijali skutečnost, že mileniálové milující sociální média jsou největší příležitostí pro růst jejich optické praxe.

Kdo jsou vlastně mileniálové a jak je zaujmout?

Staré techniky nefungují

Budeme upřímní: starý způsob marketingu Vaší praxe není jen mrtvý; je mrtvý už pět let. Pokud tedy stále používáte staré marketingové techniky – reklamu v novinách, letákové akce, rádiové spoty, vyhazujete peníze oknem. Místo toho byste se měli soustředit na sociální média.

Chcete důkaz?

Podle „ The Ultimate List of Marketing Statistics “ HubSpotu, sociální média mají o 100% vyšší míru efektivity než ostatní klasická média . Pokud je jedna marketingová technika dvakrát efektivnější než jiná, proč by jste ji nepoužívali?

Mileniálové jsou největší a nejrozmanitější generací americké populace a ve světovém měřítku tomu není jinak. Mileniálové představují nejsilnější generaci, která ve Spojených státech tvoří zhruba jednu třetinu celkové populace. Co je však mnohem zajímavější, je fakt, že průměrnému mileniálovi je nyní teprve 23 let. To znamená, že tato generace bude významnou částí populace mnoho následujících let až desítek let.

Proč je to tedy důležité pro Vaši praxi ?

Protože Mileniálové používají sociální média více než kterákoliv jiná skupina populace. Podle výše zmíněné zprávy „Mileniálové používají sociální média stále častěji a z největší pravděpodobností spí v blízkosti svého mobilního telefonu. Tři čtvrtiny této generace má účet na sociálních sítích. Srovnáme li to s s generací X (tzv. Husákovi děti), kde je to něco kolem 50% a s generací tzv. Baby Boomerů, kde je to pouhá třetina, potom je to zcela zřejmé.

Návod na použití generací

Sociální média jsou tedy naše doporučení a nová velká příležitost

Není žádným tajemstvím, že word-of-mouth marketing neboli tzv. Osobní doporučení je jedním z nejúčinnějších způsobů jak zvýšit povědomí o Vaší praxi. Bylo tomu tak v minulosti a stále toto doporučení zůstává velmi účinné. Jediným rozdílem je, že místo toho, aby hledali nebo rozdávali tato doporučení osobně, mnoho lidí k tomu používá právě sociální média. Například, pokud někdo hledá nejlepší oční optiku, položí dotaz Facebooku, nebo se podívá na některá online fóra. Lidé jsou dnes zvyklí stále častěji poskytovat online recenze a tyto recenze jsou velmi cenné. Požádejte své pacienty o recenzi na sociální síti a využijte tak jejich potenciál ve svůj prospěch. O Vaši dobré pověsti se tak dozví spousta nových lidí – vašich potenciálních zákazníků.

Existuje tedy jasný důvod, proč dnes špičkoví odborníci v péči o oči používají sociální média k interakci s pacienty. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak budovat povědomí o Vaši značce a získávat nové a nové zákazníky.

 

SCHWITZER Arjan, Jun 18, 2018, Why The Top Eye Care Professionals Use Social Media, Hoya Knowledge Hub