Jsme v situaci, která nemá v novodobých dějinách naši země obdoby. V důsledku pandemie koronaviru a z toho plynoucích vládních opatření je většina naši ekonomiky na kolenou a s velkou nejistotou vyhlíží co bude dál. Situace v očních optikách není výjimkou. Lidé nechodí, zakázky nejsou a přicházejí obavy.
V této situaci máte v zásadě 2 možnosti jak se zachovat:
1. Můžete zůstat pasivní
Sledujte dál internet, televizi a další média, konzumujte vesměs negativní zprávy a propadejte panice. Tento postup Vás spolehlivě paralyzuje a nikam nevede.
2. Buďte aktivní
Využijete situace ve svůj prospěch, pokuste se změnit hrozbu v příležitost, příležitost k tomu začít dělat něco jinak, začít dělat něco, co jste dosud nedělali.
My jednoznačně doporučujeme! Vypněte televizi, vyhrňte si rukávy a chopte se příležitosti!
- Začněte komunikovat – většina vašich současných i potenciálních zákazníků sedí doma a sleduje internet (to je přece ideální čas na to, oslovit je).
- Získejte nové kontakty a připravte si půdu na období, kdy se život vrátí alespoň trochu do normálních kolejí.
3 Kroky jak na to
1. Projděte si základní informace a opravte co je potřeba
- V klidu si projděte svůj web, jeho hlavní kategorie a stránky a ujistěte se, že jeho obsah je vždy srozumitelný a jasný pro vaše klienty. Pokud něco chybí, nyní máte jedinečnou příležitost dát to do pořádku.
- Zkontrolujte si, že jste dostupní na internetu
- Máte firemní zápis na Seznamu a Google? Pokud ne, pusťte se do toho, je to ideální místo kde vás vaši klienti hledají na prvním místě.
- Jsou všechny informace aktuální? Mimořádná (krizová) pracovní doba? Telefony? E-mailový kontakt? Pokud ne, opravte to.
2. Nastartujte vaši on-line komunikaci
- Nekomunikujete on-line? Utíká vám obrovské množství příležitostí a obzvlášť v této době.
- Nemáte facebook? Založte si ho – klikni pro založení účtu
- Máte facebook? Přizpůsobte si ho – klikni pro přizpůsobení profilu
- Vytvořte si aktuální emoční příspěvek a jeho propagací získejte pozornost.
- TIP Propagujte pouze ve vašem okolí
- TIP “Je úžasné jak se dokážeme v krizi semknout. Máte náš obdiv! Společně to zvládneme!”
- Sdílejte zajímavý článek ze svého (případně cizího webu) a propagujte jej.
- TIP “Jak mohou pomoci brýle v koronavirové krizi? nebo “Visíte hodiny na monitoru, nepřetěžte své oči …
- Zapojte lidi do soutěže. Chtějí se teď bavit. Opět nezapomeňte příspěvek propagovat.
- TIP “Držíme nemocným palce a věříme, že 30. března bude už 101 vyléčených. Co myslíte vy? Tipujte do komentářů, nejrychlejší a nejpřesnější tip v dubnu odměníme poukázkou v hodnotě 1 000 Kč na nákup v naší optice”
Příklady facebookových příspěvků (textaci příspěvků si můžete změnit podle svého uvážení)
3. Sebevzdělávejte se, teď je čas
Pokud se chcete něco naučit a pochopit jak se věci v on-lajnu mají, vřele doporučujeme kurz od Google – digitální garáž – přejít na kurz
Nevíte si rady, chcete profesionální pomoc? Napište nám na info@optikpartner.cz a domluvíme se na spolupráci!
Co vám to všechno přinese až se svět vrátí do normálu?
- nastartujete svůj online marketing ve době kdy na to máte čas
- budete mít spoustu nových kontaktů, které můžete později oslovit, pozvat na prodejnu, prodat jim vaše produkty
- vzbudíte pozitivní emoce a zůstanete v hlavách vašeho okolí.
- neztratíte kontakt se svými zákazníky